Ferrari dnes udělalo online představení vozu SF-24. Po stránce lakování nikdo nečekal překvapení a ani se žádného nedočkal. Vůz Ferrari je převážně červený. Ale abychom zmínili i detaily, ubylo nelakovaného černého karbonu a přibylo bílých a žlutých míst, na základě čehož lze usuzovat, že konstruktéři si u letošního vozu už o trochu lépe poradili s hmotností.
více ....Japonská Honda se v roce 2026 po pěti letech oficiálně vrací do Formule 1, tentokrát své síly spojí se stájí Aston Martin. Jaké jsou její cíle?
Šéf McLarenu Andrea Stella věří, že se jim podaří zopakovat loňský scénář, ve kterém dokázali po nasazení série nových dílů v průběhu sezóny zrychlit více než jejich rivalové ve Formuli 1.
Fernando Alonso by si rád na sklonku své kariéry ještě polepšil a přestoupil do týmu, kde by měl větší šanci na vítězství. Zamíří po sezóně k Mercedesu či Red Bullu nebo zůstane u Aston Martinu, který přešlapuje na místě?
Na jezdeckém trhu bude živo. Vše odstartoval Lewis Hamilton, který na počátku sezóny oznámil svůj přestup k Ferrari. Vrátí se do Formule 1 čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel? A skončí Carlos Sainz místo v Audi u Mercedesu?
Mercedes prožil v Japonsku frustrující závod, když jeho piloti po nepovedené strategii skončili až na sedmém a devátém místě. Lewis Hamilton nedokázal udržet emoce pod kontrolou a odešel uprostřed tiskové konference, zklamání sršelo také ze slov šéfa týmu Tota Wolffa.
Po téměř dvouhodinovém závodě (prostoj se do jeho délky započítává) se zástupci týmu a piloti svěřili se svými pocity po japonské Grand Prix. Pochopitelně nejvíc se radoval Cunoda, i když i Red Bull byl nadmíru spokojen.
Jen málokdo věřil, že by se na okruhu Suzuka mohl najít nějaký tým, který by sesadil z piedestalu Red Bully. Nakonec ale asijská Grand Prix nudná nebyla, přinesla prakticky vše, co by dobrý závod měl nabídnout.
Mistrovský tým je opět na vrcholu v plné síle - podle Verstappena mohl být jeho výkon ještě lepší. McLaren neskrývá nadšení, Ferrari se chytá naděje v podobě závodu. A jak na kvalifikaci reagovali ostatní?
Po zaváhání v Melbourne se čekalo, jak Red Bull odpoví soupeřům na oblíbené trati v japonské Suzuce. Kdo čekal překvapení, měl smůlu - nekonalo se. Verstappena tentokrát podpořil Pérez a mistrovský tým odstartuje do zítřejšího závodu z první řady.
Dešťové kapky se v sobotu nekonaly, za příjemného počasí si piloti vyzkoušeli naposledy nástrahy trati v Suzuce, aby byli připraveni na následující kvalifikaci.
Většina fanoušků si užívala spánku spravedlivých, když se rozjel první trénink na japonském okruhu Suzuka. Jako by se stal kopií událostí před dvěma týdny, minimálně pro tým Williams, nad nímž se snáší další nepříjemná hrozba mimořádných výdajů.
Mercedes měl být v Austrálii konečně blíž ke špičce v podobě Red Bullu či Ferrari, žel i tam daleko zaostal za očekáváními, jak tomu bylo i v předchozích dvou sezónách. Jeho šéf Toto Wolff přibližuje, v čem spočívá problém.
Všichni jezdci, týmy a delegáti musí být držiteli Superlicence FIA. Žádost o novou licenci se podává ročně skrze národní autoritu (ASN). Stewardi můžou jezdcům udělovat trestné body za prohřešky. Platnost každého bodu je jeden rok. Pokud jezdec nasbírá 12 trestných bodů, FIA mu pozastaví licenci na jeden závod. Program a formát závodů Formule 1: jak je to v F1 s tréninky, kvalifikacemi, závody a sprinty?Každý tým musí postavit na start velké ceny dva jezdce. Momentálně mezi sebou soupeří 10 různých stájí. To tedy znamená celkem 20 pilotů. Jeden tým přitom nesmí za sezonu použít více než čtyři různé jezdce.Jednotliví piloti pak závodí ve vozech, které jsou dlouhé maximálně 5,5 metru a široké maximálně 2 metry. Dále je daná minimální hmotnost monopostu. Ta od roku 2023 činí 796 kilogramů. Jde o váhu vozu bez paliva.Monoposty Formule 1 jsou neuvěřitelně komplexní, pokud jde ale o technické parametry, tak nejčastějšími tématy jsou motory a převodovky. V obou případech se v jednom voze mohou použít maximálně tři motory a tři převodovky za sezonu. Pokud by týmy provedly více výměn, tak je čeká penalizace.Po předsezonním testování vozů pak následuje to hlavní, na co jsou fanoušci zvědaví. Tedy závodní víkendy. Ty se většinou skládají z tří tréninků, kvalifikace a závodu. V některých případech je do celého víkendu vložen ještě sprint, za který mohou závodníci rovněž sbírat body. Níže se můžete podívat na strukturu závodního víkendu.tak je čeká penalizace.Po předsezonním testování vozů pak následuje to hlavní, na co jsou fanoušci zvědaví. Tedy závodní víkendy. Ty se většinou skládají z tří tréninků, kvalifikace a závodu. V některých případech je do celého víkendu vložen ještě sprint, za který mohou závodníci rovněž sbírat body. Níže se můžete podívat na strukturu závodního víkendu.tak je čeká penalizace.Po předsezonním testování vozů pak následuje to hlavní, na co jsou fanoušci zvědaví. Tedy závodní víkendy. Ty se většinou skládají z tří tréninků, kvalifikace a závodu. V některých případech je do celého víkendu vložen ještě sprint, za který mohou závodníci rovněž sbírat body. Níže se můžete podívat na strukturu závodního víkendu.
více ....